BYTE OCH RETUR

En oanvänd och felfri produkt kan returneras till Gnagarboden enligt distans- och hemförsäljningslagen inom 14 dagar utan att Ni behöva ange orsak. Tidsfristen startar den dag då produkten anländer till leveransadressen (kundens adress). Under förutsättning att produkten skickas tillbaka till oss i väsentligt oförändrat skick, oskada och i varans originalförpackning/tillsammans med originalförpackningen. För vissa varor utgör originalförpackningen en betydande del av varans värde och returneras ej detta, är detta skadat, kan varan ej betraktas som returnerad i originalskick.

Kunden står för returfrakten till Gnagarboden. Vid byte står Gnagarboden för ny fraktkostnad till kund. 

Returnera produkten tillsammans med ett brev som säger om ni önskar returena eller byta (och i så fall byta till vad) samt ert Beställningsnummer, Namn, Adress, E-post och skicka tillbaka till  nedanstående adress inom den föreskrivna tiden för att tidsfristen ska anses ha uppfyllts:

Gnagarboden
C/ Jargeus
Hemfridsvägen 1 b
192 67 Sollentuna

Bifoga dina kontaktuppgifter och information om vad du vill byte till eller om du vill returnera varan. 

Vi tar ej emot returer som skickas via postförskott eller rekommenderad post. Outlösta paket räknas ej som retur.

Vi återbetalar pengarna till dig inom 30 dagar efter godkänd retur eller reklamation.

Gnagarblad mini VID REKLAMATION

Gnagarboden tillämpar Konsumentköplagen vid hantering av reklamationer. En produkt kan reklameras vid fabrikationsfel. Är varan skadad när du öppnar paketet ska du reklamera detta direkt. På så sätt undviker vi missförstånd och du får antingen en ny vara eller pengarna tillbaka, det är då väldigt viktigt att du som Köpare ankomstkontrollerar varan för eventuella synliga fel. Spara alltid följesedeln och kvitto. Om paketet är trasigt vid uthämtning reklameras detta direkt hos Schenker eller Posten. 
Kontakta alltid mig via info@gnagarboden.se innan ni sänder tillbaka en reklamation.

Förpacka produkten väl och returnera den i sin originalförpackning som kundretur. Bifoga även reklamationsorsak. I garantiärenden, reklamationer eller om vi har levererat fel produkt, står vi för kostnaden för returfrakten. Ersättningsleveranser är avgiftsfria. Om du vill häva köpet och skicka tillbaka hela ordern, betalar vi tillbaka det belopp som du har betalt.Gnagarboden förbehåller sig rätten att kräva fraktkostnader som jag haft gentemot kunden.

Ej uthämtade paket som returneras till Gnagarboden faktureras med fraktkostnaden, dock lägst 100 sek. Du som kund har tre års reklamationsrätt och vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Vid reklamation ange/återkom alltid med:

Ordernummer
Vara ni önskar reklamera (namn och artikelnummer)
Varför ni önskar reklamera varan
Bifoga bild/bilder på anledningen till varför ni önskar reklamera
Är emballaget skadat efter transporten? Bifoga bilder på emballaget också.

Tack på förhand!